Je heilige zoektocht

Ronna Herman

INLEIDING

Wij verwelkomen jullie terugkeer naar het heldere Licht van onze werkelijkheid. Jullie mogen je koesteren in de wetenschap dat je een geliefd kind van de Schepper bent en dat er voor altijd van je gehouden wordt. Ik ben aartsengel Michaël”. Dit is de boodschap die door het hele boek klinkt! Er wordt van je gehouden, voor altijd! De hele geestelijke wereld kijkt vol spanning toe hoe wij, de hoofdrolspelers van het aardse spel het er af zullen brengen. We hebben onze zielscontracten al vervuld en zijn nu bezig met het script te schrijven voor een nieuwe wereld.

GEVOEL VAN ONEERLIJKHEID

Als je om je heen kijkt, zul je merken dat dit waarheid is; heel veel mensen ontwaken en soms lijkt het dat hun ontwaken veel sneller gaat dan jij ooit voor mogelijk had gehouden. Jij die zoveel moeite hebt gedaan en die zo geworsteld hebt op je spirituele zoektocht, die de voorhoedespeler was, vaak onbemind en onbegrepen, wordt voorbij gerend door anderen die als uit het niets tevoorschijn komen. Persoonlijk maak ik dit bijna dagelijks mee en in het begin was ik verbijsterd, soms zelfs boos. Ik had zó geworsteld met het leven en met mijzelf, jaar na jaar en dan plotseling komt er iemand die ik al jaren ken die me wil vertellen wat spiritualiteit is.

INVESTERING IN DE TOEKOMST

Dit is een valkuil van het ego voor de lichtwerker; reageer je vanuit je ego en word je boos, geïrriteerd, jaloers of spreid je je engelenvleugels uit in een liefdevol welkom en uit dankbaarheid? In de geestelijke wereld kennen ze jou en mij en onze zware taak. Zij eren ons en buigen voor ons, want wij zijn de zielen geweest die deze moeilijk aardse taak aandurfden. Ze noemen ons de heiligen van de toekomst. Vleiend, dat wel, maar dat maakt alles nog lang niet gemakkelijk.

CRUCIALE VRAGEN

In dit boek stelt aartsengel Michaël ons cruciale vragen die naar één vraag zijn te herleiden: “Ben je bereid te leven in een lichtzuil in plaats van op het kruis van de materie”. Ben je bereid verticaal in plaats van horizontaal te leven? Alleen op een verticale manier brengt het leven je alles wat je wenst. Het enige dat je je hoeft te realiseren is dat je een Kind van God bent en dat je recht hebt op je goddelijk erfgoed. Het enige dat je hoeft te zeggen is: “Ik ben die Ik ben en daarmee ben ik alles dat ik ooit wil zijn”. Je hoeft niets te doen, je bént het al. We hebben het allemaal al zo vaak gelezen, het is nu tijd om dit te zijn.

LIEF In het boek staan prachtige meditaties om dit bewustzijn vast te houden en ook mooie woorden van Michaël die mij diep ontroerden. Soms pakt een boek je op een speciale manier. Voor mij is dit een dergelijk boek om te lezen, vol met plakkertjes te plakken, allerlei ezelsoren in aan te leggen, stukken tekst te onderstrepen en telkens weer even open te slaan. Het is een boek waar je veel aan hebt, omdat je het telkens weer oppakt en woorden leest waar je blij en gelukkig van wordt.

9110