De Atlas van Atlantis

Joel Levy

Het fascinerende verhaal over Atlantis heeft miljoenen mensen door alle eeuwen heen geïntrigeerd. In deze unieke atlas vind je een uitgebreide verkenning van de theorieën en bewijzen inzake een ‘superbeschaving’, die de hele geschiedschrijving op zijn kop kan zetten. Minutieuze reconstructies en fraaie foto’s van onderzeese ontdekkingen onthullen vele geheimen van een beschaving die wel eens de bron van de onze zou kunnen zijn geweest. Schitterende illustraties tonen Atlantis zoals het eruit kan hebben gezien, gedetailleerde kaarten wijzen de weg naar mogelijke andere locaties van dit verdwenen continent. Een prachtig geïllustreerd boek over de meest actuele informatie over Atlantis, Lemurië en andere oude beschavingen.

Mooi, mooi, mooi en fascinerend. Een schitterend boek waarin je kunt merken dat de auteur heel veel tijd en moeite heeft besteed aan het verzamelen van alle gegevens over Atlantis en andere verdwenen beschavingen. Uitgangspunt van zijn zoektocht is het werk Critias van Plato, die daarin veel details over Atlantis heeft vermeld.

HYPOTHESEN

Door middel van veel hypothesen die over Atlantis bestaan, onderzoekt auteur deze op hun rechtmatigheid. Veel van de vooronderstellingen worden ontsluierd als onmogelijk, fantasie of ‘wishful thinking’. De locatie van Atlantis is op basis van de Critias niet exact te lokaliseren, net zomin als de locatie van Mu, Lemurië, Eden, Shamballah, Shangri-La en El Dorado. Al deze werelden en beschavingen worden door de auteur onder de loep genomen en becommentarieerd. Hij koppelt verschillende theorieën en fantastische mythen aan elkaar en laat op die manier potentiële mogelijkheden én onmogelijkheden de revue passeren.

Een supermooi boek, prachtige illustraties, tekeningen en foto’s en goed onderbouwde verhalen. Een aanwinst voor je boekenkast. Voor de geïnteresseerden in Atlantis en andere beschavingen een must!

9486