Nieuw Spirit

De Kracht van Liefde

Paul Ferrini

INTRO

Tien spirituele oefeningen die je leven kunnen veranderen. In het tweelingbroertje van dit boek, De Wetten van Liefde, draagt de auteur tien universele principes aan die je helpen te leven volgens je authentieke zelf en in harmonie met anderen. Als je deze principes gaat begrijpen en in je bestaan tot leven laat komen, zul je jouw unieke potentieel gaan ontdekken en realiseren. Om je te helpen de universele principes in praktijk te brengen, worden in De Kracht van Liefde tien spirituele oefeningen aangeboden die je leven kunnen veranderen. Als je ze over een periode van tien weken uitvoert, zullen de universele principes uit De Wetten van Liefde werkelijke handen en voeten krijgen in het dagelijkse leven.

EEN CURSUS IN WONDEREN

Paul Ferrini is een auteur en leraar die zijn boeken baseert op de complexe en veelomvattende informatie uit Een Cursus in Wonderen, het boek der boeken voor onze tijd. Het is één van de boeken die mijn manier van denken totaal heeft veranderd. Een Cursus in Wonderen bevat spirituele oefeningen voor elke dag van het jaar en het zal je meerdere jaren kosten om de oefeningen goed uit te kunnen voeren. Paul Ferrini heeft tien van de basisoefeningen uitgelicht. Het zijn zeer belangrijke oefeningen voor iedereen die zich op het spirituele pad bevindt.

SCHIJNBAAR MOEILIJK

Het lijkt een moeilijk en ingewikkeld proces om deze oefeningen in je dagelijkse leven toe te passen, maar dat is niet werkelijk zo. Als je bedenkt dat je 99,9% van je dag besteed aan wereldse zaken, dan is het nodig dat je een omslag maakt. Deze oefeningen leren je dagelijks en in het begin meerdere keren per dag spiritueel bezig te zijn. Als je deze oefeningen in je dagelijkse leven integreert, zul je na zeventig dagen minimaal voor 70% van de dag bezig zijn met spiritualiteit. Je hele dag wordt doordrenkt met spiritueel denken en zo maak je een omslag van wereldlijk gericht zijn naar een blik die zich op het geestelijke aspect van het leven richt.

Een geestelijk proces voltrekt zich niet vanzelf, je hebt er een alerte staat van bewustzijn voor nodig. Oefeningen houden je bewust, op die manier kun je een constante staat van bewustzijn bereiken die gericht is op het goddelijke.

Een prachtig boek, maar ook een boek dat je uitdaagt om eindelijk te zijn wie je bent.