Brida

Paulo Coelho

Trouw aan zichzelf volgt Brida, de hoofdfiguur in deze schitterende roman, het pad van haar lotsbestemming. Op haar reis ontmoet ze Wicca en leert ze de Traditie van de Maan. Door Wicca wordt ze onderwezen in de duizenden jaren oude rituelen, in de ontmoeting met het Andere Deel, in de macht der emoties, de kracht van de seksualiteit: alles wat ze moet weten om ingewijd te worden in de grote mysteriën van de heksen. Brida maakt in ons de gaven wakker die wij allemaal vanaf onze geboorte in onze ziel dragen.

IK MOET DAT NIET DOEN……..

Het was even nodig dat ik naar de bibliotheek ging om een boekje op te halen over een onderwerp waar ik meer informatie over nodig had. Ik heb al jaren een abonnement op de ‘bieb’ en heb al heel veel boeken gelezen, maar de laatste jaren kom ik welbewust niet te vaak op die plaats waar ik zo’n speciale band mee heb. Ik moet dat niet doen………………, ik deed het toch! Met een kast vol boeken die ik nog moet lezen, deed ik het toch, ik nam twee boeken mee van Paulo Coelho. ’s Avonds dompelde ik mij onder in de wereld die hij creëerde in Brida en ja, dan kan ik niet meer stoppen.

MOOI

In Brida komt de ontwikkelingsweg van de ziel op aarde aan bod in de persoon van een jong meisje dat haar krachten wil ontdekken. Ze ontmoet enkele meesters in de spiritualiteit die haar op haar weg begeleiden. Vooral de uitleg van het Andere Deel is magnifiek geschreven. Iedere ziel heeft zich in het verleden gesplitst in andere delen die of op aarde of in de geestelijke wereld leven. Hoe vaak je jezelf gesplitst hebt in meerdere delen is niet bekend, maar het is wel een levensopgave om in ieder geval één Ander Deel van jezelf te vinden tijdens een leven op aarde en met dat deel de eenheid van de liefde te ervaren. Wanneer je die ervaring opgedaan hebt, herinner je je de eenheid met God en met al je Andere Delen. De ontmoeting en vereniging met je Andere Deel is je ervaring van God in de wereld. Je herkent je Andere Deel door de aantrekkingskracht en de glans in de ogen van de ander. Het leven wordt pas moeilijk als je meerdere Andere Delen tegelijkertijd in één leven ontmoet, je kunt je wel voorstellen waarom je het dan moeilijk krijgt.

HERKENBAAR

Het meisje Brida herkent zichzelf in eerder incarnaties en maakt ook in regressie een incarnatie bij de Katharen mee. Persoonlijk ken ik veel spirituele mensen die speciale banden hebben met oude plaatsen zoals: Egypte, Rome, Stonehenge, maar die ook speciale gevoelens hebben bij Frankrijk. Mensen die bang zijn of een fascinatie hebben voor vuur en water, zijn ze al eens verbrand of verdronken als heks of ketter? Wie zal het zeggen. Brida is mooi, makkelijk leesbaar en diep spiritueel. Heerlijk om te lezen en even in weg te duiken.

9863